تشکیل شده که در یک سرسیلندر قرار میگیرند

یکی از خرابیهای شایع در خودروهای داخلی ، مشکل واشر سرسیلندر و سرسیلندر موتور 1800 پژو یا همان موتور XU7 است. در صورت ایجاد مشکل در این سیستم ها ، سر سیلندر دچار تغییر شکل و آسیب می شوند. کاهش جریان راهاندازی و کاهش آسیب به دیگر مصرف کنندههای خط، کاهش مصرف برق و راهاندازی نرمتر و مهمتر از همه جلوگیری از آسیب دیدن سیم پیچ از مزایای این نوع سربندی است. راهاندازی نرمتر کمپرسور، کاهش جریان اولیه راهاندازی، کاهش مصرف برق، جلوگیری از آسیب دیدگی سیم پیچها از مزایای این نوع سربندی است، اما عیب این نوع سربندی در لحظه راهاندازی میباشد. علت بیشتر بودن تعداد سیلندرهای LP این است که گاز مکش شده از اواپراتور که وارد این سیلندرها میشود. این کمپرسورها تراکم گاز مکش شده از اواپراتور را طی دو مرحله انجام میدهند. در این نوع سربندی کمپرسور دارای 2 سیم پیچ هم قدرت است و سیم پیچ دوم در کسری از ثانیه بعد از سیم پیچ اول وارد مدار میشود. یک انشعاب از بالا به داخل یک راه صابکولر وارد میشود و از پایین خارج میشود. به گفتهی سایپا قدرت و گشتاور موتور نیز بهبود یافته است؛ نسبت تراکم از ۹.۷ به ۱۰.۵ ارتقا یافته و قدرت خروجی از ۸۲ به حدود ۸۸ تا ۹۱ اسببخار افزایش یافته و گشتاور نیز از ۱۲۷ نیوتونمتر به بازهی ۱۳۵ تا ۱۴۲ نیوتونمتر رسیده است.

سرسیلندر چدنی مهمترین مزیت این کمپرسورها این است که در صورت کارکرد با مبرد R404a امکان کاهش دمای اواپراتور تا 60- سانتی گراد وجود دارد. ورود اکسیژن به داخل سیلندر سبب میشود تا با رسوبات کربن واکنش شیمیایی انجام داده و کربن به گاز اسید سیتریک تبدیل شود. مایع مبرد خروجی از رسیور دو انشعاب میشود. سرسیلندر موتور سیکلت CG125 برای هوندا به طور ماهرانه مطابق با استانداردهای دقیق صنعت ساخته شده است تا تلفیقی از یک طراحی متعادل و سطح بالایی از صنایع دستی سرسیلندر تراکتور رومانی را ارائه دهد. انشعاب دیگر پس از عبور از شیر تزریق و اوریفیس و کاهش فشار از پایین وارد راه دیگر صابکولر شده که با تبخیر، گرمای مایع را جذب کرده و مایع چسب سرسیلندر غفاری را صابکول میکند. اگر به طور مکرر شاهد کاهش سطح آب یا مایع خنک کننده موتور در مخزن رادیاتور هستید به احتمال زیاد واشر سر سیلندر خودرو شما دچار سوختگی یا فرسودگی شده و در اثر این فرسودگی و از بین رفتن آببندی استاندارد، آب وارد محفظه احتراق شده و تبخیر میشود. بعدها کرایسلر یک توربو هم به این خودرو اضافه کرد. به دلیل اینکه فشار پایین دارد، دارای چگالی کمتری بوده که در نتیجه دبی حجمی بیشتری دارد.

سرسیلندر چند بار کف تراشی می شود
این موضوع دلایل زیادی همچون فضای مرده بالای سیلندر، تعداد زیاد قطعات متحرک و در نتیجه اصطکاک بالا، ساتار ولو پلیت و … در کمپرسور نوع باز به دلیل اینکه این نوع از کمپرسور فاقد سیم پیچ در داخل پوسته است در نتیجه بروز هرگونه مشکل در عملکرد کمپرسور از نوع مکانیکی خواهد بود. در کمپرسورهای نوع نیمه بسته به دلیل قرار گرفتن قسمت مکانیکی و سیم پیچ کمپرسور در داخل یک پوسته مشترک در صورت بروز مشکل در عملکرد کمپرسور یکی از دو قسمت یا هر دو قسمت میتواند دچار مشکل شده باشد. اما پس از عملیات طراحی مجدد و افزوده شدن قطعات مربوط به سامانه باز و بسته شدن متغییر سوپاپها (C. در کمپرسورهای نوع بسته و نیمه بسته سیلندر پیستونی، الکتروموتور توسط گاز مبرد خنک میشود. در کمپرسورهای سیلندر پیستونی از هر سه این نوع سربندیها برای راهاندازی استفاده سرسیلندر 206 تیپ 2 استوک دیوار میشود. گاز خنک شده وارد سیلندرهای HP شده تا فشار تقطیر متراکم و پس از تخلیه از کمپرسور به سمت کندانسور تخلیه میشود. شرکت سانز اسپانیا در سال ۱۹۴۷ توسط آقای ایراچه تورس در شهر زاراگوزا اسپانیا تاسیس شد.شهر زاراگوزا از نظر جغرافیایی به لحاظ واقع شدن مابین شهرهای مادرید, بارسلونا, بیلبائو و والنسیا و از نظر موقعیتی به لحاظ اینکه این شهر مرکز صنعت اسپانیا محسوب میشود حائز اهمیت می باشد.سیاست این شرکت از بدو تاسیس حضور در بازارهای جهانی ,بسط و گسترش دامنه محصولات و مشتری مداری بوده, سرسیلندر 405 الدورا از این رو کیفیت را در سرلوحه فعالیت خود قرار داده و به سبب این دیدگاه پیشرفت روز افزون و رضایت مصرف کننده حاصل گردیده است.

بر اثر گرمای زیاد تقریباً بخش اعظم عایق سیم پیچ کمپرسور دچار سوختگی شدید گردیده که باعث آلودگی مدار تبرید و دستگاهها خواهد شد. همانطور که میدانید استاتور (سیم پیچ)، در مسیر گاز قرار گرفته و هنگامی که گاز آلوده و اسیدی شود بلافاصله عایق روی سیم پیچ را خورده و باعث اتصال کوتاه و در نهایت سوختن الکتروموتور خواهد شد. در اینگونه مواقع اگر اپراتور دستگاه سریعاً متوجه سوختگی شده و اقدام به توقف سیستم نماید امکان آلودگی کل مدار خیلی کم بوده و پس از تعویض سیم پیچ کمپرسور میتوان با تعویض فیلتر درایر و روغن کمپرسور دستگاه را مجدداً راهاندازی کرده و مورد بهره برداری قرار داد. در سیستمهای برودتی که دمای تبخیر پایینی دارند به دلیل افزایش نسبت تراکم، دمای دهش کمپرسور فوقالعاده افزایش یافته و توان مصرفی کمپرسور نیز افزایش مییابد، به همین دلیل در دماهای تبخیر پایین باید از تراکم دو مرحلهای یا به عبارتی از کمپرسورهای دو مرحلهای استفاده کرد. پمپ دو دور یا دور متغیر: که جهت افزایش دبی خروجی پمپ تقریبا تا دو برابر باید قدرت موتور را افزایش داد. یعنی دما در داخل این موتور افزایش پیدا میکند و شما در این موتور سر سیلندر را با منیفولد خروجی یکپارچه کردهاید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سرسیلندر 405 دوگانه سوز وب سرسیلندر ایکس یو ام سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *