موتور زانتیا 2021 ·

پارس کلاس ۲۴ همان کلاس ۱۹ میباشد با این تفاوت که همچون کلاس 21 سیستم رادیو پخش دارای سی دی خوان از آن حذف شده است. دلیل شما چیست؟ نظرتان را درباره این مقاله مجله توربومگ بنویسید. که به دلایلی همچون مصرف پایین سوخت و قدرت قابل قبول توانست سریعاً طرفداران بسیار زیادی را برای پارس های با موتور TU5 یا همان پارس های ال ایکس کسب کند و فروش بالایی را به دست آورد. حجم یا ظرفیت موتور (پیشرانه) در واقع مجموع حجم سیلندرها است و معمولا در اصطلاح عامیانه معیاری برای تعیین قدرت خروجی پیشرانه به شمار میرود. یکی از راههای تشخیص این دو مدل چراغ عقب آن است؛ چراکه مدل 16 سوپاپی بهصورت فابریک با چراغهای دودی به بازار آمد تا در بازار کمکی به تفکیک این مدل از مدل های دیگر پرشیا باشد. پژو پارس کلاس ۱۸ همان پژو پارس کلاس ۱۶ میباشد با این تفاوت که ترمز عقب دیسکی به ترمز کاسه ای تبدیل شده است. مدل بعدی XUM ELX پژو پارس نیز ۱۶ سوپاپه و یورو دو بود که شتاب آن در مقایسه با مدل اتوماتیک از ۱۴ ثانیه به ۱۱ ثانیه رسید. بعد از همه مدلهای بالا، نوبت به تولید پرشیا LX رسید.

در مطلب زیر توضیح داده میشود که چگونه پرشیا از مدلهای ساده به مدل ال ایکس و مدل سال امروز رسید. نکات منفی به نسبت دیگر انواع مدل پژو پارس: صدای زیاد موتور. شفیعی ادامه داد: در مدلهای دوگانه سوز به علت کار کرد موتور با دو نوع سوخت و دو نوع انفجار در سیلندر پیشرانهها زود از تنظیم خارج میشود و البته فیلر آنها هم زودتر به هم میخورد. از اواسط سال ۱۳۹۷ به دلیل کمبود رینگ های آلومینیومی کمپانی ایران خودرو تصمیم گرفت آپشن رینگ های آلومینیومی را از خودروهای خود حذف نماید. مبنای اصلی طراحی این خودرو پژو ۴۰۵ بود و زمانی که وارد بازار شد ایرانخودرو آن را لوکسترین خودرو داخلی نامید. پژو پارس 16 سوپاپی این بود به طور چشمگیری به خودرو مورد علاقه مقامات و مسئولان تبدیل شد. از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ های مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث و ورودی های AUX و USB و همچنین دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، ترمزهای جلو دیسکی و خنک شونده و ترمزهای عقب دیسکی، رینگ های اسپرت آلومینیومی ۱۵ اینچی، آیینه های جانبی برقی با تاشوندگی اتوماتیک، فرمان چرمی و طراحی دو رنگ داخل خودرو، سنسور دنده عقب، بازکن درب صندوق عقب از داخل خودرو، پشتی های صندلی برقی و قفل مرکزی با ریموت اشاره نمود.

یهنی پارس کلاس 32 که تنها تفاوتش با کلاس 28 بوق روی فرمان است. یکی دیگر از المان های جذاب نمای عقب زانتیا، چراغ ترمز سوم است که بیرون از شیشه عقب و بر روی لبه درب صندوق عقب نصب شده است. در میان انواع مدل پژو پارس موتور این خودرو همان نمونه 1.8 لیتری بود که در سر سیلندرش بهجای یک میلسوپاپ از دو میلسوپاپ استفادهشده است تا سوپاپهای این خودرو را که دو برابر مدل قبلی یعنی 16 عدد بودند را به حرکت درآورد. به شکلی که در خرید آن بین نمایشگاهها رقابتی آغاز شده بود. به گفته مهمدی نیکروان، مدیر پروژه XUM در شرکت ایپکو، ماشین کاری جدید شاتون و تغییر کامل میللنگ از اصلیترین تغییرات موتور XUM در مقایسه با موتور 98 اسب بخاری XU7 است. موتور XU7 از سری موتورهای گروه خودروسازی پژو- سیتروئن است که طی سال های 1982 تا 2001 توسط این شرکت موتور استفاده قرار می گرفتند. تا اینجا می توان گفت اصلاحات انجام شده تاثیر بسیار مثبتی در شتاب 405 داشته و به کلی آن را نسبت به XU7 های 8 سوپاپ دگرگون کرده است ولی آیا 405 با موتور TU5 و این گیربکس همچنان از کشش معروف 405 های 1800 برخوردار است؟

با حذف شدن کلاس ۱۸ از خط تولید پارس کلاس ۲۳ با امکاناتی دقیقاً برابر با پارس کلاس ۱۸ جایگزین آن شد و تنها تفاوت آنها را می توان حذف سیستم رادیو پخش سی دی خوان از کلاس 23 دانست. هنوز هم بعد از گذشت چند سال و قطع شدن خط تولید پژو پارس ELX همچنان محبوب ترین پژو پارس تولید شده در ایران محسوب می شود. پژو پارس ELX آنقدر معروف و |ر طرفدار است که هنوز هم بعد از چند سال نمونه های تمیز و سالم آن قیمت بالایی دارند و بازار فروش آنها حتی از بعضی مدل های صفر کیلومتر هم بهتر است. بعد از اضافه شدن مدل ELX به انواع پژو پارس، ترمزهای عقب تمامی مدل ها به ترمز دیسکی نیز مجهز شدند. علاوه بر سیستم ترمز ضد قفل ABS به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD چهار کاناله هم مجهز است. گاز و مایع داخل گوی توسط یک دیافراگم از هم جداشده و هنگامیکه باری بر خودرو وارد میشود با تراکم گاز حجم آن کاهش مییابد و با برداشتن بار نیز به حالت عادی برمیگردد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *