یوگا و تمرینات تنفسی (پرانایاما) – مزایای آن

[ad_1]

یوگا تکامل یافته در هند باستان بیش از 4000 سال به عقب. کلمه “یوگا” برگرفته از زبان سانسکریت و به معنی پیوستن یا ادغام و یا به سادگی اتحادیه. معنای یوگا اتحادیه از بدن, ذهن و روح با حقیقت است. یوگا شامل فیزیکی و روانی و عاطفی و جنبه های معنوی زندگی است.

به رغم همه آن عظمت و نیکی هر چند یوگا هرگز تمرین در مقیاس بزرگ در هند به این معنا که مردم عادی نمی شد در آن ambit. آن است که تنها در دهه گذشته و یا به طوری که یوگا در میان توده ها به لطف یوگا تجارت مانند Baba Ramdev و به معنای واقعی کلمه ده ها میلیون نفر از مردم در هند و جاهای دیگر می آیند در برابر آن و بهره گیری از آن در حس بسیار واقعی. شما فقط صحبت با هر کسی که شیوه های یوگا و آنها را به سرعت extoll یک لیست بی پایان از مزایای آن و آواز خواندن خود را ستایش. زنان خانه دار بازرگانان sportspeople نوجوانان و سالمندان هستند همه تمرین انواع آساناهای یوگا (یوگا), dhyana (مراقبه) و پرانایاما (تمرینات تنفسی). برای بسیاری از یوگا تبدیل به یک راه زندگی – اغلب به بیشتر سمت معنوی به زندگی خود را.

جهان مدرن سناریو با آن زندگی پر استرس و رقابت برش گلو است ارائه زمین بسیار مناسبی برای رشد و گسترش یوگا. پزشکان همیشه مورد سوال تأثير يوگا اما در حال حاضر آن است که حتی تجویز توسط پزشکان برای بیماری های بهداشتی به عنوان یک برطرف کننده استرس و برای تکمیل دیگر برنامه های تناسب اندام. متعددی وجود دارد که موارد مستند از یوگا برای تسکین یا درمان بیماری های جدی مانند پارکینسون's بیماری مولتیپل اسکلروزیس, بیماری قلبی, بیماری های تنفسی مانند آسم و دیابت bloodpressure ،

حوزه یوگا بسیار بسیار بزرگ است. اما برای انسان معمولی تمرین یوگا مشکل است که از کمبود زمان به دلیل است که او نمی تواند به تمام جنبه های یوگا است. بنابراین دو جنبه بسیار مهم تبدیل شده است برای او برای سلامتی جسمانی و انعطاف پذیری و روانی, آرامش یعنی, یعنی asanas (ورزش) و پرانایاما (تمرینات تنفسی). در اینجا من به تمرکز بر روی پرانایاما.

همانطور که همه شما می دانید اکسیژن عالی ضرورت برای بدن ما و بدون آن ما نمی تواند زنده بماند شاید حتی برای چند دقیقه. وجود دارد تقریبا نامحدود, اکسیژن نامحدود همه در اطراف ما. اما ما نمی دانیم که چگونه برای به دست آوردن منافع آن به طور کامل به عنوان ما هرگز ما استفاده از تمام ظرفیت ریه. در نتیجه بدن ما این است که مرتب کردن بر اساس از گرسنگی اکسیژن است. پرانایاما یک روش حاکم بر فرآیند تنفس. تنفس به طور معمول یک فرایند ناخودآگاه. در طول پرانایاما یک فرد می آموزد آگاهانه حاکم بر نفس را به هماهنگی به بدن و ذهن و روح و روان. تنفس منظم تمرینات فوق العاده افزایش ظرفیت به استنشاق و جذب زندگی-دادن اکسیژن است. ظرفیت ریه ها حتی در ناخودآگاه تنفس را افزایش می دهد. وجود دارد چهار تمرین تنفس است که به خصوص مفید هستند:

1) BHASTRIKA پرانایاما: در این که شما بارها و بارها تنفس به پر ظرفیت ریه های خود را و پس از آن تنفس به طور کامل. باید انجام شود برای حداقل 2 دقیقه حداکثر 5 دقیقه

کمک می کند تا قلب و ریه ها و مغز و سیستم عصبی و میگرن افسردگی, فلج, و غیره.

2) KAPALBHATI پرانایاما: در این تمرین تنفس شما بازدم به طور کامل و با زور در حالی که کشیدن در شکم خود را.

استنشاق انجام می شود به طور خودکار و در یک نرمال. باید 30 بار تکرار حداکثر 10 دقیقه است.

کمک می کند تا در دیابت, یبوست, مشکلات معده, هپاتیت B, چاقی, کلسترول, آسم, خروپف و حتی در سرطان و ایدز.

3) ANULOMA VILOMA پرانایاما: این پرانایاما کمی پیچیده تر است اما مزایای بسیار زیاد است. (a) نزدیک خود حق بینی روزنه را با انگشت شست و تنفس عمیق خود را با سمت چپ بینی. (ب) در سمت راست بینی, نزدیک سمت چپ بینی با میانه و انگشتان حلقه و تنفس به طور کامل خود را با حق بینی. (c) بعد, تنفس عمیق با حق بینی, نزدیک سمت راست بینی خود را با انگشت شست و تنفس را به طور کامل با دکمه سمت چپ بینی. شروع دوباره با (یک) و سپس حرکت بر روی (ب) و سپس (c).

تکرار به مدت حداقل 10 دقیقه.

کمک می کند تا در قلب و فشار خون بالا قلب انسداد و ورم مفاصل میگرن افسردگی سیستم عصبی فلج, آسم, سینوس, آلرژی, پارکینسون,'s بیماری و غیره

4) BHRAMARI پرانایاما: در اینجا شما نزدیک گوش خود را با شست نگه داشتن انگشت بر روی پیشانی خود را و باقی مانده سه انگشت باید پوشش هر دو چشم. تنفس عمیق و پس از آن تنفس از طریق بینی در حالی که ساخت یک صدای زمزمه مانند یک زنبور عسل. باید هفت تا ده بار.

کمک می کند تا در موارد تنش و فشار خون بالا, فشار خون, قلب, قلبی, انسداد, فلج, درد میگرن, و غیره. بهبود تمرکز و اعتماد به نفس.

در حال حاضر اجازه دهید ما خلاصه مزایای که تعلق اگر یک فرد پرانایاما هر روز (یا شب) به مدت 20 تا 25 دقیقه

-این افزایش ظرفیت ریه و تنفس را بهبود می بخشد بهره وری

-آن را بهبود می بخشد گردش خون کمک می کند عادی سازی فشار خون و قلبی عروقی را بهبود می بخشد بهره وری

-این افزایش سیستم ایمنی بدن و افزایش ایمنی

-باعث افزایش سطح انرژی می دهد و مقدار زیادی از انرژی مثبت

-تقویت و تن سیستم عصبی

-آن را تسکین اضطراب و افسردگی و بهبود خواب

-آن را بهبود می بخشد هضم و دفع فضولات توابع

-آن را فراهم می کند ماساژ به ارگان های داخلی بدن باعث تحریک غدد چربی و غدد درون ریز افزایش عملکرد

-این عادی وزن بدن و بزرگ فراهم می کند مطبوع برای کاهش وزن,

و در نهایت آن را بهبود می بخشد و پوست و چهره

آیا شما خودتان را محروم از مزایای یوگا و پرانایاما?

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *